Ergonomisk rådgivning
Evivo skaber et bedre arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser gennem vores ergonomisk rådgivning.
Sådan ser et typisk forløb ud hos Evivo
-
1. Indledende møde
Vi starter forløbet med et kortlægningsmøde. Her konkretiserer vi den indsats, I ønsker implementeret.
-
2. Proces
Indsatsen bliver udført på jeres arbejdsplads. Varigheden er forskellig fra opgave til opgave.
-
3. Dokumentation
Indsatsens forløb bliver skriftligt dokumenteret. Dokumentation er oplagt at anvende i jeres APV mappe.
-
4. Opfølgning
Når indsatsen er udført, vil forløbet blive evalueret. Resultater bliver indsamlet og videregivet på et møde.
Ergonomi som arbejdsmiljøtiltag
Står I overfor en større arbejdsmiljøforandring? I har måske købt nye produkter til alle jeres medarbejdere, I skal flytte til ny adresse eller er fusioneret med en anden virksomhed? Det kan også være, I har udført en APV og nu sidder med en mængde blandet arbejdsmiljødata?
Det er ikke givet, at I på forhånd ved, hvordan I vil gribe disse opgaver an. Det er heller ikke givet, at I ved, hvad selve indholdet i arbejdsmiljøtiltagene skal være. Givet er det, dog, at forandringerne vil betyde endnu mere arbejde for både arbejdsmiljørepræsentanten, HR samt ledelsen.
Evivo tilbyder ergonomisk rådgivning
Den gode nyhed er, at I, ved at få professionel ergonomisk rådgivning, kan gøre en ofte kompliceret forandringsproces langt mere flydende og langt mere effektiv end ved at udføre processen selv.
Inviter Evivo med ind i maskinrummet og oplev, hvordan det samarbejde og ergonomisk rådgivning kan sikre jer at få implementeret nye arbejdsmiljøtiltag bedst muligt. Et seriøst samarbejde, hvor vi sammen finder frem til de tiltag, der har største menneskelige og økonomiske effekt på både kort og længere sigt.
Et samarbejde med fokus på jeres ergonomi, hvor vi sammen får udarbejdet en relevant plan for jeres arbejdsmiljøtiltag, kan være med til at sætte orden og struktur på jeres processer, så I opnår et bedre arbejdsmiljø. Planen vil sikre, at I får klart fokus og opnår de ergonomiske målsætninger vi har defineret. Ved at definere disse klare målsætninger og tilrettelægge en plan ud fra dem, kan det understøtte medarbejdernes motivation til at forandre arbejdsprocesser.
Evivo som relevant sparringspartner
Vi ser ofte, at de medarbejdere, der får ansvaret for arbejdsmiljøtiltag, oplever en større eller mindre grad af stress og frustrationer. Med Evivo har I en sparringspartner inden for ergonomisk rådgivning, der er med jer gennem hele processen. Med Evivo på sidelinjen i jeres arbejdsmiljøprojekt minimeres risikoen for stress og frustrationer, da processerne bliver struktureret og tilrettelagt, så I har en klar køreplan for, hvordan I skal håndtere jeres ergonomiske udvikling.
Research af ergonomiske produkter og processer kræver viden. For hvad findes der egentlig af produkter på markedet, der lever op til jeres krav? Indkøb af ergonomiske produkter, møbler og inventar er dyrt, og derfor er det også vigtigt, at I har den fornødne ergonomiske rådgivning, til at kunne tage de rette beslutninger fra start.
Når jeres nyindkøbte produkter er bestilt og på vej til levering, betyder det ofte, at en ny tidskrævende proces tager sin begyndelse. Der skal holdes kontakt til leverandørerne. Ny-indkøbene skal på plads og tilpasses individuelt. Overordnet set kan I hurtigt komme til at bruge mange ekstra timer på disse ekstra opgaver.
Evivo har rutinerne, processerne og viden fra alle de virksomheder og institutioner, vi gennem tiden har samarbejdet med. Vi kan derfor hjælpe jer, med at få optimal ergonomi på jeres kontor eller arbejdsplads. Denne alsidige viden kommer jer til gode, idet vi effektivt løser de opgaver, I vil komme til at bruge uforholdsmæssigt megen tid på.
Et udpluk af nogle virksomheder, vi har samarbejdet med
Marie Merrild, Ejer af Evivo
Hos Evivo vil vi skabe bedre arbejdsforhold for alle arbejdspladser. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig og din arbejdsplads med at opnå en optimal ergonomisk arbejdsplads.